presentaties ZEE KUST KLAS 2020

Download hieronder de presentaties en aanvullende materialen van de 34ste NIBI-conferentie ZEE KUST KLAS die 17 en 18 januari 2020 plaatsvond.

De pubquiz bestanden
L1 De Sponsmotor van het leven of destructie in zee - Jasper de Goeij
L2 Meet and greet de monsters uit de diepte - Auke-Florian Hiemstra
E3 Sleepnetexcursie: wat vind ik in mijn net? - Torsten Knorpp en Wouter Melis
L4 De wondere onderwaterwereld van de Noordzee - Oscar Bos
L5 Waddenzee als knooppunt voor vissen - Wouter van der Heij
L6 Dynamiek in de Noordelijke IJszee - Willem van de Poll
L7 Een reis langs telkens andere bulten zand - Rolf Roos
L8 Is co-existentie van soorten in zee wel zo logisch? - Corina Brussaard
W9 De schatkamer van de zee ontdekken - Sophie Mooren en Jurgen Memelink
W10 Vissen in de zee van uitbeeldpractica (26 bestanden gezipt) - Caspar Geraedts en Ingeborg van der Neut
W11 Reanimatieonderwijs op school - Hans de Jong, Martijn Maas en Saskia Borman
BW12 Ik zie ik zie wat jij niet ziet – Fotografie als hulpmiddel - Carolien Boogaard
W13 Oceanografie als keuzevak in de bovenbouw en de materialen (zip-bestand 31 mb) - Dorien Schröder
W14 Levensverschijnselen onder water – een snijpracticum - Jan Pieter de Krijger en Janny de Wit
W15 Blue Energy: hernieuwbare energie uit zee - Niek Bijkerk en collega
W16 Walvisbotten beter bekijken en zie de evolutie - Arthur Oosterbaan en Adrie Vonk
W17 Een mazelenepidemie en de vaccinatiegraad - René Westra
W18 Maak kennis met de adaptieve trainier van BvJ -Marjolein van der Moer
E3B Sleepnetexcursie: wat vind ik in mijn net? -Torsten Knorpp en Wouter Melis
E19 Excursie: zeedorpenlandschap Egmond aan Zee - Rolf Roos
E20 Duinen redden? Ga zelf op expeditie - Sandra Elzinga en Richa Nanne
iL21 De syllabus: mammoettanker of loodsboot - Els de Hullu, Nora Walsarie Wolff en Jaqueline Wooning
L22 Het Waddengebied: een walhalla voor trekvogels - Tamar Lok
L23 IJzer en Mangaan in de Atlantische Oceaan - Rob Middag
L24 Pulsvisserij verstrikt in een politiek visnet - Adriaan Rijnsdorp
L25 De kracht van beeldcommunicatie - Dos Winkel
W26 Tijd over houden met Nectar - Petra van der Zanden
W27 Eiwitvouwing en impulsgeleiding uitbeelden materialen (zip-bestand) - Tim Nieuwenhuis, Michiel Kroon en Caspar Geraedts
W28 Het Wad in 360° – NLT-module beter bekeken - Claire Boerée
W29 Met een systeembril naar de zee (leren) kijken - Melde Gilissen
W30 Plastic Soep in Escape Boxen - Alice Veldkamp
W31 Klimaat Klotst Klas – je klassenklimaat in de lift en de materialen (zip-bestand) - Deniz Haydar en Gee van Duin
BW32 Ik zie ik zie wat jij niet ziet – Fotografie als hulpmiddel - Carolien Boogaard
iL33 Duurzame productie van drinkwater bij de kust - Bert vd Wal
W34 Frisse wind door je les? Leren leren en redeneren en checklist metacognitie en ruw lesmateriaal - Frank van Wielink,  Joris van den Bosch en José Besselink
E20 (vervolg 2e ronde) Duinen redden? Ga zelf op expeditie -Sandra Elzinga en Richa Nanne
E35 Excursie: Wat belandt er op het strand? strandvondsten -Wilbert Kerkhof en Boet van Heugten
iL36 Plastic vervuiling in zeeën en oceanen - Ansje Löhr
iL37 Vismigratie: luie zalmen en lastige palingen - Rob Kroes
L39 Stille getuigen – Het zeeleven als geschiedenisboek - Emma Versteegh
L40 De Noordzee van de toekomst vol met uitdagingen! - Han Lindeboom
W41 Leren over vaccineren – Een nieuwe lessenserie -Demelza Gudde, Liesbeth Pronk, Martine Kalisvaart
W42 Jong Leren Eten – Duurzame sushi maken - Florian Hoogerdijk en Christien Absil
W43 Thylakoïd-theater in de chloroklas en de duplo opdracht - Ruthy Fraterman, Gee van Duin en Caspar Geraedts
W44 Doe mee met Coral Academy, word koraalridder - Imke van Gerwen, Charelle Holleman en 2 studenten
W45 Duurzaamheidsvraagstukken en meningsvorming - Michiel Harskamp
W46 Plastic soep – Maak kennis met de NLT-module - Baukje Lobregt
W47 Ethiek in de biologieles? Jazeker! -Tore van der Leij
W48 Samenhang tussen bio en scheikunde beter begrijpen - Michiel Dam en Evie Goossen
E49 Jutten van aanspoelsels op het strand - Jurgen Memelink
L50 Rijke dijken – hoe maak je natuur van beton? -Tim van Oijen
L51 De opwarmende Noordpool van dichtbij - Maarten Loonen
L52 Schatten in de diepzee – deep sea mining en natuur en de handout - Sabine Gollner
L53 De kust van de toekomst - Een levenloze algensoep? - Niels van Helmond
L54 De vis in onze eigen anatomie - Jelle Reumer
W55 Breng het (cel)membraan tot leven en de lesmaterialen (zip-bestand) - Romke Koch en Annemieke Bekkers
W56 Voorbij het klassieke waterbeestjespracticum en het werkboekje - Harm van der Geest en Saskia Wiegman
W57 Met een systeembril naar de zee (leren) kijken en het A3 Oxazepam model en systeemdenken boekje - Melde Gilissen
W58 Een tegenintuïtief model over visserij materialen (zip-bestand) - Jasper Croll
W59 Een zee aan verbanden – vakdidactisch puzzelen - Nienke Wieringa, Renske Jacobs en Clara Spee
W60 Over de zee – leren redeneren bij bio en de materialen (zip-bestand) - José Besselink en Frank van Wielink
E61 Excursie: Wat belandt er op het strand? - Wilbert Kerkhof en Dennis de Leeuw
W62 Pas op je tenen! – Haaien langs de Nederlandse kust - Dorien Schröder
L63 Biofilm: microscopisch leven van het wad - Wim van Egmond
L64 Leven in Zee – plankton, nekton en benthos - John Videler
L66 Wapenwedloop tussen walvis en weekdier - Fleur Visser Henk Jan Hoving
W67 Escape de digitale escaperoom! -Irene van der spoel en Anna Verdoes
W68 Ontstaan van leven - nieuw leven in blazen en de reader - Jan de Leeuw en Lutz Lohse
W69 Hoe de oceanen te beschermen én gebruiken - Astrid Kösters en Joyce van Wijk
W70 Wie Is De Mol als werkvorm voor veldwerkdagen - Robert Tatsis en Floris Steinhart
W71 Red de oceaan, naai een tas - Dieuwertje Meijer en Ingeborg van der Neut
W72 Klimaatverandering in oceanen - Anneke de Boer en Bjinse Dankert
W73 De zee als akker – duurzame kweekvis mogelijk? - Carla Upperman
W74 Flipping the Classroom met juf Aminozuur - Amina el Ouati

 

Downloads