Meet aan je lijf!
27 mei - 01 juni

Test je conditie, reactiesnelheid en hoeveel je krimpt!

Kinderen

 

- Meet jezelf 's ochtends en 's avonds en doe hetzelfde bij je huisgenoten. Wie van jullie is er het meest gekrompen? En zie je verschil tussen mensen die veel lopen/staan en die veel zitten/liggen? Of misschien wel tussen mensen met verschillend gewicht? Deel je resultaten met buren, vrienden of familieleden om samen tot betrouwbaardere resultaten te komen.

 

- Meet je hartslag in rust: houd 30 seconden een vinger aan je pols of in je nek en tel het aantal hartslagen. Vermenigvuldig dit getal met twee en je hebt het aantal hartslagen per minuut. Of gebruik een app op je telefoon. Jog nu twee minuten op de plaats (of zo lang als je wilt) en meet daarna opnieuw je hartslag. Is die toegenomen? Met hoeveel? En hoe zit het bij je huisgenoten?

 

- Doe hetzelfde trucje opnieuw, maar time nu hoe lang het duurt voordat je hartslag weer op hetzelfde ritme is (hiervoor is het handig om een app te installeren om met je telefoon je hartslag te meten). Wie heeft de beste conditie?

 

- Test je reactiesnelheid: laat iemand anders een liniaal bovenaan vasthouden. Houdt zelf je hand open bij de onderkant van de liniaal (waar 0 cm staat) en wel zo dat de liniaal tussen je hand door kan vallen. Probeer de liniaal zo snel mogelijk tussen duim en wijsvinger te vangen als hij plots wordt losgelaten; meet je resultaat door op te schrijven bij hoeveel centimeter je duim en wijsvinger op de liniaal komen. Hoe snel vang jij de liniaal? Wie van jullie heeft de snelste reactietijd en het laagste getal op de liniaal te pakken? Kun je je score verbeteren door te oefenen?

Tijd & plaats


27 mei - 01 juni -
Thuis,